Telefonia dla przedsiębiorstw - jakie powoduje korzyści?

Interesujące artykuły

Duże firmy wymagają efektywnych i niedrogich rozwiązań telekomunikacyjnych. Jest to szczególnie pomocne w firmach zajmujących się telemarketingiem, czy tych które wymagają szybkiej komunikacji między różnymi jednostkami. Duża ilość aparatów telefonicznych i urządzeń faksujących wymaga zastosowanie dodatkowo centrali telefonicznej w celu uniknięcia zatorów na linii komunikacyjnej.

Centrala telefoniczna umożliwia prowadzenie wielu rozmów z zastosowaniem tylko paru linii telefonicznych. Na przykład jeśli przedsiębiorstwo ma dział wsparcie technicznego, w którym znajduje się kilku pracowników, nie jest niezbędne tworzenie osobnej linii i wymyślanie oddzielnego numeru dla wszystkich. Centrala telefoniczna połączy petenta w sposób automatyczny z jednym z konsultantów, nawet jeśli kilka linii jest już zajętych.



Postęp to spore możliwości
telefon
Source: www.morguefile.com
Dawniej centrale telekomunikacyjne były niezwykle kosztownymi urządzeniami, będącymi w posiadaniu firmy telekomunikacyjnej. Koszty wykorzystania podnosiły nagminne awarie i obowiązek obsługi manualnej. Na dzień dzisiejszy centrale cyfrowe są niewielkie, niemalże się nie psujące i na tyle tanie, że największe przedsiębiorstwa mogą w nie zainwestować. Taka centrala (centrale panasonic) wymaga tylko właściwej konfiguracji przeprowadzonej przez specjalistów z zakresu telekomunikacji i może funkcjonować właściwie bez ingerencji zewnętrznych co pozwala ograniczyć koszty wykorzystania praktycznie jedynie do kosztów energii elektrycznej zużywanej przez urządzenie.

Zmniejszanie kosztów
Każda większa firma stara się maksymalnie ograniczyć wydatki przy zachowaniu dużej skuteczności. Korporacje zajmujące się telemarketingiem zamiast typowych cyfrowych centrali stosują centrale voip. Oznacza to tyle, że funkcję aparatu telefonicznego wykonuje komputer łączący się z serwerem pełniącym zadania centrali. Ceny tego rodzaju rozwiązania voip dla firm są dużo niższe od tych, jakie należy ponieść w wypadku standardowej centrali. Serwery są o wiele tańsze od centrali, korporacje zaoszczędzają dużo na aparatach telefonicznych a jakość świadczonych usług jest dobra dzięki temu, że pracownik ma dostęp do zintegrowanego systemu za pośrednictwem komputera. Poza tym rejestrowanie rozmów jest praktycznie prostsze, co zapewnia bezpieczeństwo i możliwość kontrolowania jakości pracy zatrudnionych osób.