Social media marketing – komu to potrzebne?

Interesujące artykuły

Potrzeba istnienia marki w internecie dziś już nie rodzi wątpliwości, natomiast bez przerwy pojawiają się nowe metody promocji w sieci. Media społecznościowe to coraz bardziej popularne narzędzie marketingu cyfrowego – czy opłaca się w nie inwestować?
Chcąc poznać plusy i minusy kampanii marketingowej w mediach społecznościowych, należy na początek wyjaśnić rozumienie pojęcia social media marketing. To pojęcie często ujmowane jest w sposób ograniczony, jako reklama na Facebooku. Facebook niewątpliwie stanowi główny kanał marketingu w social mediach, jednak nie wolno zapominać, iż nie jest to jedyna droga dotarcia do konsumentów.

Inne warte docenienia serwisy to np. Twitter, LinkedIn, lub YouTube, a także szeroko pojmowana blogosfera. Marka może niespostrzeżenie reklamować się za pośrednictwem artykułów eksperckich na blogach, śmiesznych filmów video, albo nie wymagających dużych nakładów finansowych konkursów na firmowym fanpage w serwisie Facebook. Więcej o tym . Te działania – pod warunkiem, że są przydatne, przemyślane oraz mają sens – są dobrze odbierane przez grupę docelową.

facebook na laptopie
Author: Impassion Afghanistan
Source: http://www.flickr.com
Czemu social media marketing (więcej informacji) jest coraz bardziej doceniany przez duże i małe marki? Otóż reklama na Facebooku oraz w innych mediach społecznościowych jest reklamą najskuteczniejszą. Nie dlatego, iż generuje wzrost przychodów – bo tak się nie dzieje – lecz dlatego, że powoduje ukształtowanie się niepowtarzalnej relacji pomiędzy firmą a jej klientami. Więcej o tym przeczytasz na stronie z artykułem o reklamie na facebooku.

Czynny udział grupy docelowej w działaniach marketingowych przedsiębiorstwa zwiększa wiarygodność marki oraz wywołuje wierność klientów wobec niej. Media społecznościowe umożliwiają dotarcie bezpośrednio do ściśle konkretnej grupy docelowej, czyli do osób o wskazanym wieku, płci, pasjach, czy statusie społecznym. Dzięki temu marketingowe działania są precyzyjnie wycelowane w odbiorcę, a więc i bardziej skuteczne.



Warto jednak wykorzystać to sprytne narzędzie marketingowe, najlepiej z pomocą profesjonalistów od social media marketingu, zestawiając je ze skutecznym pozycjonowaniem strony, czy reklamą tradycyjną. Oczywiście, trzeba pamiętać o tym, iż media społecznościowe nie powinny stanowić jedynego źródła reklamy, zwłaszcza, że działania w portalach społecznościowych nie mają na celu generować głównie zwiększenia sprzedaży.