Jakie mamy rodzaje szkoleń? Czy warto się szkolić? Jakiego rodzaju szkolenia się najbardziej znane?

Interesujące artykuły

Jedną z najważniejszych sposobów rozwoju pracownika, czyli między innymi zdobywania kompetencji, są szkolenia dla pracowników. Właściwie mogą obejmować każdą tematykę, mogą być też realizowane przez firmy wewnętrzne i firmy szkoleniowe zewnętrzne. Mogą być zamknięte, jak i szkolenia otwarte Wrocław. Jakie możemy wyróżnić najistotniejsze rodzaje szkoleń?


pracownicy
Author: NASA ICE
Source: http://www.flickr.com
Dość znane są szkolenia zawodowe. Pozwalają one pracownikowi na uzyskanie nowych umiejętności i wiedzę w temacie wymagań określonego stanowiska pracy. Organizowane są, kiedy pracownik nie dysponuje odpowiednią wiedzę do tego, ażeby móc najlepiej wykonywać obowiązki służbowe. Ważne jest także, iż służą podniesieniu kompetencji pracownika. Takie szkolenia mogą być prowadzone przez wewnętrzną firmę. Dzieje się to wtedy, jak pracownik uczy się od innych pracowników. Tego rodzaju szkolenia najczęściej organizowane są dla większych grup pracowników.

Następne szkolenie jest bardzo znane, gdyż obowiązkowe. Są to szkolenia Bezpieczeństwa i Higieny Pracy. Są zdefiniowane przez Kodeks Pracy i różnorakie ustawy. Przejść je musi każdy z pracowników, jaki rozpoczyna pracę w danym zakładzie pracy. Tego rodzaju szkolenia (polecamy szkolenia team building) przeprowadza uprawniona osoba. Przy zatrudnianiu odbywane jest podstawowe, wstępne szkolenie tego rodzaju. Tego typu szkoleń oczywiście nie wpisujemy do CV, nie poprawiają one kompetencji pracownika. Na pewno natomiast to robią szkolenia z kompetencji miękkich. Tego rodzaju szkolenia (dodaj serwis do stron zaufanych) powinny nauczyć pracownika trudnej sztuki dawania sobie rady w sytuacjach, jakie wymagają posiadania niezbędnych umiejętności osobowościowych. Dość mocno poszerzają oraz uzupełniają wachlarz zachowań, technik i umiejętności w wielu obszarach.


kompetencje miękkie
Author: Juhan Sonin
Source: http://www.flickr.com
Najbardziej powszechnymi szkoleniami z tej dziedziny są szkolenia z umiejętności komunikacji, szkolenia w negocjacjach lub szkolenia sprzedażowe. Interpersonalne szkolenia są zaś dosyć specyficznym rodzajem szkoleń miękkich, które odnoszą się do rozwoju umiejętności psychologicznych. Ostatni typ - szkolenia językowe to kolejna forma wzbogacania kompetencji zatrudnionych. Znajomość jakiegoś języka jest w dzisiejszych czasach niezwykle istotna, tak więc takie szkolenia są bardzo popularne.